Izlediğim en enteresan film; The Lobster

the_lobster_poster_quadBaşrollerinde Colin Farrell, Ben Whishaw, Rachel Weisz ve Lea Seydoux’un oynadığı; yunan asıllı yönetmen Yorgos Lanthimos’un bilim-kurgu, dram, komedi temalı filmi.

Geçen sene Aralık ayının sonlarında gösterime girdi fakat ben erteleye erteleye dün akşam izleyebildim.
Film; ilişkisi olmayan kişilerin tutuklandığı ve hapishane tarzı bir otele yerleştirilip, 45 günlük bir süre içerisinde kendilerine eş bulamazlarsa kişilerin kendi seçtikleri hayvanlara dönüştürüldüğü absürt ötesi bir distopya öyküsünü anlatıyor.
Bu filmle ilgili eleştirilerime gelecek olursak; ilk defa bu tarz bir film izlediğim için bana bayağı absürt geldiğini söylemeliyim. Fakat yönetmenin izleyicilere vermek istediği duygu da bu olduğu için oldukça başarılı olduğunu kabul ediyorum.

Film, hiçbir şekilde beni sıkmadı fakat akıcı gittiğini de düşünmüyorum. Çok fazla ince ayrıntı, mesaj var ve hepsini anlamaya çalışırken ortalama bir filmden daha fazla kafa yoruyorsunuz.
Filmle ilgili internette bilgi alırken tür kısmında bilim-kurgu, dram, komedi yazıyor fakat ben bu filmde herhangi bir bilim-kurgu olayı görmedim. Çoğunlukla dram-romantizm içeriyordu ve komedi neredeyse hiç yoktu. Bazı sahnelerde güldüm, evet. Fakat komik sahneler olduğu için değil, “garip” sahneler olduğu için güldüm.

Kısacası beğenme anlamında çok etkilenmedim ama gariplik üzerine beni inanılmaz etkiledi.

Siz de çok fazla mesaj içeren, düşündüren filmleri seviyorsanız bu filmi izleyebilirsiniz.

Merak edenler için fragmanı;

Izlediğim en enteresan film; The Lobster” üzerine bir yorum

Yorum bırakın